1. Mersin Alevi Kadınlar Sempozyumu’nda Alevi terimlerini kadınların gözünden yorumlayan kadınlar sorunlarını da tartışarak çözüm yolları bulmaya çalıştı. İnançta var olan kadın erkek eşitliğinin topluma yansımasında sıkıntılar olduğu vurgulandı.
İkinci gününde de çerağ uyandırma ile başlayan Mersin Alevi Kadınlar Sempozyumu, can, eş ve eşitlik, pir, ana, bacı, dede, talip rehber, mürşit, rızalık, ikrar, musahiplik, kirvelik, dara durmak ile düşkün gibi Alevi terimlerinin açıklanması ile devam etti. Moderatörlüğü ise Pir Sultan Abdal Kültür Derneği Mersin Şube Sekreteri Menekşe Özer yaptı.
CAN VE HAK BİRBİRİNDEN FARKLI DÜŞÜNÜLEMEZ
Can kavramı konusunda Hacı Bektaş Veli Anadolu Kültür Vakfı Mersin Şube Yöneticisi Gülşen Türk konuşma yaptı. Her canın hakkın bir parçası olduğu ve bir ikrarın talibi olduğunu söyleyen Türk, can ve hakkın birbirinden farklı düşünülemeyeceğini belirtti. Türk, Alevilikte doğadaki her şeyin hakkın bir parçası olduğunu ve hepsinin bir canı olduğunu ekledi.
EŞİTLİĞİN TOPLUMA YANSIMASINDA AKSAKLIKLAR VAR
Eş ve eşitlik konularında ise Demokratik Alevi Derneği Üyesi Ruken Bayram konuşma yaptı. Alevi inancında kadın ve erkeğin eşitliğine çeşitli örneklerle vurgu yapan Bayram, bunun topluma yansımasında aksaklıklar olduğunu kaydetti. Alevi kurumlarındaki kadın erkek eşitsizliğine ve kadın temsiliyetinin eksikliğine değinen Bayram, Alevilikle ilgili yapılan medya programlarında erkeklerin daha çok ön planda olduğunu ve bunun “Bizde kadın erkek eşittir” söylemine ters düştüğünü ifade etti.
______
Aşığın hikâyesini durmaksızın feryat eden bülbüle değil, sessiz sedasız can veren pervanelere sor..
Aşığın hikâyesini durmaksızın feryat eden bülbüle değil, sessiz sedasız can veren pervanelere sor..