Konuyu Oyla:
  • Toplam: 0 Oy - Ortalama: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ali'yi Sömürenler
#1
Hak Aşkı, Xızır Hikmeti, Pirim Seyit Nesemi Nefesi İle.

Dersim Topraklarını Harde Dewreşi Kundaklayanlar. Bilesiniz Jiyar, Diyarlarımızdan bir taş götürenin niyeti bozuk ise hanesi de onunla yanar. Hele Hakkın varlık deryası masumu pakları nebatı ve hayvanatı da yakarsanız Hakkın Emri rızasını çiğnemiş olursunuz. Siz kundaklayanlar ve katledenler o rızayı çiğnediniz. İki elimiz yakanızdadır.
Reya Rast, Şaş Nabe
Fikre Şaş, Re Şaş Dikin
Xudiye Re Heq’e, Heq Ji Nuxteyek
Ew Nuxta Ji Talive Re Ye…
Muhammet Mustafa’ya Xizir(Hızır) Olan Şah-ı Merdan Ali, ilk nurun çerağı Noktayi Nazar Ali. La demeden Hakk Deryasında  gönülde meydan bulan Ali. Canı Cananı varında bir eden Ali. Canik u Camerin bir hali Ali. Zaman devrildi iki kelam eden sofu namazına duran da Ali dedi. Hakk bilen Ali diyor ise Ali elbet çerağdır bir soluğuna. Hakk Yolda kelam eden, kelamının ya da gayretinin sorumluğunu taşımalıdır. Hakk Yol Alevi evlatları Xızır Hikmetini biliyor ise ağızdan çıkan her kelamın, icra edilmiş her eylemin yolda karşılığı olduğunu bilmelidir. Boşa laf çene yormaktan başkaca bir sonuç vermezken, boşa iş yorulmak olacak,  alag(İşi Hakkıyla yapmak, İşe yakışır iş yapmak) bilmemek olarak görülecek canın şoreti(hüneri) toplum tarafından basite alınacaktır. Bedeli ise cümle varlığa çerağ olmuş İnancımızın ve toplumumuzun ciddiye alınmaması olacak ve olmaktadır.
Mana İle…

Ali’yi sömürenleri iki gruba ayırmak meramımızı anlatmak için bir yol olarak seçilebilir.

  1. Ali’yi Hakk Yol Aleviliğin Dışına İtenler: Bu hat Faik Bulut’un yetersiz ve inanç bilgisinden Dem (Tâm) almamış çıkışı ile Ali’siz Alevilik gibi ajan bir terimin üzerine atlayan Kemalist kuru Akıl ve Sol Jargonlu  parsacılık ve Pozitivist Ateizm İnancı kadim değerlerinden kopararak Ali üzerinden Hakk Yol komlarının İdeolojik İktidar İslam  eleştirisini, karşı duruşunu anlamadan yaklaştılar meseleye. Ali’yi sömürerek yapmaya çalıştılar. Oysa ki Ali Hakk Yol komları ve Ortadoğu halkları için direnç noktası iken. Bu yolu da Turan Dursun üzerinden mesnetlendirmek gibi bir tuzağa düşerek. Lakin İslama küfür,  İslamın hakikat değerlerini açığa çıkarmadığı gibi, bunu eleştiri yöntemi olarak benimseyen kesim de Ali’yi ve Ehlibeyt’i koçbaşı misali kapı kırma yöntemi olarak kullanmaktadır. Pozitivist aklın ilericilik ve gericilik çıkmazı tüm hesaplaşmasını Şah-ı Merdan üzerinden yapmayı yol seçmiştir. Alisiz Alevilik yorumları Sol Jargonlu İdeolojik Kızılbaşlığa dönüştürerek son otuz yılın örgütleme aracı olarak kullanmıştır. Lakin Kızılbaşlık halen genel, geçer yorumlarla tanımlanmaya çalışılmakta. Mesnet aldığı zaman dilimi 1500 yıllık dilimdir. Ötesi  ise Dem bulmamış öğrenilmiş tarihten başkaca bir şey değil. Kadim inanç ve  gelenek Avrupayi Pozitivist özenme ile bilimsellik adı altında laboratuvara sokulmak isteniyor. İslami Tarihi araştırma ise üstünkörü ve ciddiyetten yoksun. Dikta Laisist bir yaklaşımla hakir gören, cehalet atfeden, bazı durumlarda saygısızca eleştiren , bu saygısızlığı ve ciddiyetsizliği görselliğe kavuşturan yaklaşımlar açığa çıkmaktadır. Alevi halklara da ne yazık ki kötülük etmektedirler. Lakin dört Aleviden birinin adı Ali iken. Ali’ye saldırmak Selefi Aklın(Muaviye Zihnin) saldırı tarzından da farklı bir şekilde işlemiyor.


Örnek Kullanılan aforizma cümleler ile manalandırabiliriz.
  • Benim Kabem İnsandır. Hakk Yol Alevilik İnsanı cümle varlık ile Hakk Deryasında varın varı olarak, doğumunu müjdeleyen görünür manaya kavuşan cümle varlığa niyaz olur. İnsan bu varlık deryasında cümlesi ile var. Üstün değil, Hükümran değil. Kabesi insan olanın İnsanın bunca zülmüne de ortak olmak ya da meşru görmek gibi bir durumu da kabul etmesi gerekir. Kavram Dikta Laisist yaklaşımın sonucudur. Aslan ile Ceylanı aşk deryasında bir etmiş Hacı Bektaş’a dayandırılması da bir sapmanın meşrulaştırılması olarak okunabilir. Materyalist felsefe ile Hakk Yol Alevilik anlaşılmaya çalışılabilir. fakat; Hakk Yol Katı Materyalist yaklaşıma zorlanmamalıdır. Lakin kaynağın kendini devam ettirmesi tüm düşün yaklaşımlara eşik olması, devinim yaratan bir noktada olması doğru okunmalı. Kaynak temiz tutulmalıdır.

  • Alevilik Bilimsel Bir İnançtır: Alevilik Laboratuvar ortamında üretilmiş bir inançmış yaklaşımı Pozitivist İmhacı Bilim Dinselliğinden başkaca bir yaklaşım değil. Ya da katı materyalist tarzın canın ruhunu okumayan kuruluğu. Bu tarz tüm Dinselliklerde ki sapmanın aynı yaklaşımı. Alevilik bilimi anlar. Önem verir fakat bilimi Din yapmaz. Toplumsal Ahlaki değerlerle doğaya ve yaşama uyumlu kullanılmasını değerli bulur. Lakin; İlim önce canın bilmektir.

  • Alevilik Dinlerden Farklı Olarak, Felsefik Bir İnançtırAkla Önem Verir: Eksik bir yaklaşım tüm inanç sistemlerinde Felesefik yaklaşımlar mevcuttur. Lakin son kertede cümle varlık birbirine niyazdır. Talip yola teslimdir. Akıl Hakikat derekesinde çarkı pervaz halinde semadadır. Ama her can Xiziri eylem olan akletmek ile varlık bulur. Bu yaklaşım tarzı daha çok batı hegamonik aklın yaklaşım tarzının, Cahil uğraştıran tezi olarak okunmalıdır.

  • Arap Ali, Katliam Yapan Ali, Ali’nin Alevilikle Alakası Yok: Arap olanda hakikat yol bulmazmış gibi bir cehalet ve iş bilmeme durumu, halkları hakir gören bir faşizm. Sonra da 72 iki millete nazar ederiz deyip Hacı Bektaş’ı, Ahmet Yesevi ye götüren faşizm. Sonra katliam yapan Ali deyip şöylece köşesine çekilen bu Alemde İnsanı kabe yapıp pir u pak köşesinden dönemi bile bilmeden, anlamadan yapılan yorumlar.Çünkü Yola karşı sorumluluk almaktan çok, uzaktan vurup günahlarından kurtulduğunu düşünen anlayış ve yaklaşımlardır. Tabi bunca bilgiden sonra birkaç ezber tekrar ile Ali’nin Alevilikle alakası yok diyen yöntemsiz yaklaşım. Meydana koysan rezil olur. Şah-ı Merdan Aliyi nereye koyacan, Haydar-ı Kerrarı nereye koyacan, Sûvare Heşin Deste Heq Ali’yi nereye koyacan, Ya heq  Ya Oli’yi nereye koyacan, İlk El’in Ana Nuru Şefaati Ali’yi nereye koyacan.  Muhammet Mustafa’nın “Ali cümlesi ile sır idi benimle aşikar oldu” kelamını nereye koyacan. 10 bin yıldan bahseder bu kelam. İslami değerleri sömüren İktidar İslami eleştiriyi yapayım derken. Yolu ve Halkı bilmeyen, toptancı yaklaşımdan dolayı birçok meydanda başımız önümüze eğersiniz haberiniz ola. Sonra da bunca küfürden sonra Hüseyni duruş demek Pir Hüseynin Kerbela bedelini zerre i misgal anlamamış olmaktır. Hakk Yol evlatlarının zaman yolculuğu ayak izlerine vicdan ile bakarsanız tüm zamanlarda Çark-ı Pervaz halindedir.

  • Bazı Ocak Evlatları ve kurum yöneticilerimiz yaklaşımlarını tam aktaramadıkları için saldırıya uğramaktadırlar. Örneğin Pir Hasan Kılavuz ve Pir Hüseyin Güzelgül’e medya ortamında bu nedenle saldırılar olmuştur. Saldırıları yapanların yaklaşımları Alisiz Alevilik üzerinden terörize ederek hedef göstermek kastı ile hareket etmişlerdir. Ocak evlatlarını zerre-i Misgal anladıklarını da düşünmüyoruz. Yaklaşımları Şii parsacılığıdır. Fakat Pirlerimiz de Hakk Yol’da zaman süreğini Ali nurunu daha açık ve tavır belirleyen bir noktadan yaklaşmalıdır. Hakk Yol Ocak Evlatları İslamın Hakikat değerlerini önemserler. Fakat İktidar İslamın (Muaviye) İnancı Devletleştiren, Dinselleştiren ve sömürü aracı haline getiren yaklaşımlarına karşı Pir Hüseyin’in yaklaşımı  açıktır. Yezid anlayışlara karşı duruşu nettir. Hakk Yol’un süreğini devam ettirmesi için Kerbela’da meydan kurmuştur. Biz Alevilerin yaklaşımı da bir o kadar nettir. Fakat bu yaklaşımın aynısı Şii İktidarcılığına karşı da yanıdır.  İlk nurdan birlik deryasında Hakk olanı yapmak ve Hakk olanı yaşamakla mükellef saymışız canlarımızı Xizir Hikmeti ile sır etmişiz.  İslam bu ise evet biz kabul etmiyoruz Hakk İslamın arayıcılarıyız. 124 bin Nebi’nin hakikat değerlerini anlamlı buluruz. Çünkü; herbiri Xizir çarkından geçip Çerağlarını uyandırmıştır. Rahim olan Hakk Yol Rahman değerlere sahip çıkar. Cümle varlık Hakk Deryasında Nemrutlaşıp, Yezidleşmediyse Mümine ayandır. Kelam edenler Namı Işık, Güneş olan Hüseyin binyılların İsmi Kemalini iyi anlamalılar. Gerisi Hakk Yol Alevilere Nehaklık olur.
– Yolu Pirsiz, Ali’yi Xizirsiz (Hızır)Sayanlar, Yolu Softalığa, Hınzır Paşa Kapılarına Taşıyanlar:
Ali’yi sömürenlerin Hınzır donluları, Hakk Yol’dan beslenip Yol’un cümle varlığa Çerağ olan Hakikatini Tarikat softalığına çeken ve görevlerini  bildiklerimizdirAli Rıza Özdemir, Baki Güngör, Sinan Boztepe, Özdemir Özdemir, Ankaralı Zöhre  Yoldan nam bulmaya çalışan ama Dem(Tâm) bulamamış olanlardır. Bizi nefis aleminde Nemrut sofrasına sürenlerdir. Kitabat ile Hakikat bulunmaz bilmez misiniz. Yolda kör olursunuz ya da işkencecimiz ya da celladımız olursunuz. İsa’dan, Musa’dan, Muhammet Mustafa’dan biz biliriz bu cellatlıkları. Yola nazar edecekseniz Hakk olanla yürüyün Ali çerağı o mektubatı Sıffın da yaktı, Kerbela da cellat oldu bu softalık. Yol evlatlarına harici der mektubat kölesi, birisi niyazı iki rekata bağlar Hakk deryasında birbirine niyazın hikmetini bilmez. Yol elverirken, el aldırmak softalığına çeken kitabat kerametsizliğinden nur çıkarmaya çalışır. Kör olursunuz. Fars kurnazlığından Hakk Yol çıkmaz elimizde yetişti Ali Rıza bilmez misin Erzincandan Şah İsmail, Haydarı Kerrarın sırrını bizden öğrendi taki kendini teslim edene kadar farsın kurnazlığına Türkmen, Kirmanc Yol evlatları bir tarafta Osmanlının kırımına bir tarafta Farsın çarkına girmiş Şah İsmail’in kırımına uğradı. Sen bilmezsin Dımdım kalesini bilmezsin Kirmanclarla, Türkmenlerin aynı safta dirençlerini. Gider Şah İsmail’i İdeolojik Türklüğe kurban eder. Sonra devşirip Farsa kurban edersin bizi. Cem Civat yürütemediğimiz, bizi zincirleyen Farsı bilmezsin. Eba Müslim Hewremanda Kimsorları Şah Hüseyin davası için nasıl canfeda siper olduklarını bilmezsin. Sende Erzincanda doğduğun haikate çerağ ol. Bizden doğdun  aynı hataya düşme. Yazdığın mektubatı Binbir kez yaktı hakikat ehilleri. El bizden alınır. El Ali’den alınır sırrı hakikat ordadır. Siz Ali’yi düz ovada kitapta ararsınız Kırklar mekanını görmeyen kör fanidir bu Hakk Deryasında. Sermaye düşkünleri halen Ali sermayesi yiyip göbek büyütüyor. Süleyman mührünü Hızır bilmeyenler, Resülü Ekremin kanununu Nehaka verirsiniz. Baki çıkar rekat namazını anlatır. Sinan çıkar yezid sakalı bırakır. Özdemir çıkar yol evlatlarını dilekçe eder. Ankaralı Zöhre uşaklarını Garip Dede Dergahına gönderip tarikat namazı kılar. Baki cem tutar el vermiş Ocaklar önünde tövbe estağfurlah çektirir. Cem meydanımızı tarikat ayininde cümle varlığa Çerağ Hüseyni Deşti Kerbela’nın hakikat narasını softa zikrine dönüştürür. Bilmez misin ey kökü bizde dalı başkasında olan..

Arı vardır uçup gezer                      Adem vardır cismi semiz
Teni tenden seçip gezer                  Abdest alır olmaz temiz
O can bizden kaçıp gezer               Halkı tan eylemek nemiz
Arı biziz bal bizdedir                       Bilcümle vebal bizdedir

 
Hakk, Muhammet, Ali demezsiniz. Allah, Muhammet, Ali diye mi makbul olacaksınız. Allah ve Hazret dilinizde  asimilasyon harcı yapılmak istenmekte. Allah mülkünüze ve Tarikatınıza yol bulmak harcı öyle mi? Hallac boşa “Enel Hakk” demedi bilesiniz. Pir Sultan Boşa “Açılın kapılar Şah’a gidelim” demedi bilesiniz. Gerçi onlar sizin için terörist ya da şaki değil mi. Xizir(Hızır) i çıkarın Cem civatımızdan, Ocağı, Piri, Rayberi, Musahibi çıkarın duanızdan. Tabi ne kadar az Xizir(Hızır) o kadar çok softalık. İki rekata toprağa sırlayın canlarımızı. Pirsiz, Musahipsiz sonra Allah rahmet eylesin. Hakkın rahmeti boldur fakat kadrini bilene. Unutmasın kimse dönüp birgün bu toplumun yüzüne bakacaksınız. Alevi olduğu her yerde Çerağdır. Sizde bir delik açacaksınız ve Hakikat o delikten de içeri girecek. Şems boşa yürümedi Mevlana’ya bilesiniz. Birde Tevalla(Tewila- Dimilki-Kirmancki) İçten gelen, Yürekten akan güzel mana. Teberra(Tewerra) Yoldan sapmış, şımarmış, dışa söylenen söz. Toptancı bir şekilde düşmanca bir yaklaşım sergileyen manada kullanıyorsunuz tarikat ayinlerinizde. Ali’ye Hazret deyince değerlerine sahip çıkacağınızı düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Ancak Ali’yi sömürmek olur bu.
Her ne iseniz Kökünüz demini Hakk Yol’dan alıyor ise bir cevheriniz  var demektir. Her Alevi bulunduğu yerde toplumsal barışı güçlendirmekle mükelleftir. Tüm meselelere Yol değerlerini Ateist,Şii ve Sunni içtihatlara saptırmadan yolu kimseye kurban etmeden yürümekle ve ciddi olmakla ancak topluma karşı sorumluluklarımızı yerine getiririz. Yoksa muhatap alacak diye nehak’tan laf dinleyenleri Kimse ciddiye almaz sadece kullanır. Ordan kısa vadede parsa çıkar. fakat toplumumuz uzun vadede büyük kaybeder. Hakk Yol Alevi evlatları cümlemizin sözü bir olmayabilir. Fakat yol birlik yoludur. Ve ancak bu şekilde ciddiye alınırız.
Xizir yardımcımızdır Aşk İle…


Bülent Felekoğlu
______
 Aşığın hikâyesini durmaksızın feryat eden bülbüle değil, sessiz sedasız can veren pervanelere sor..
Ara
Cevapla


Hızlı Menü:


Şu anda bu konuyu okuyanlar: 1 Ziyaretçi

Online Shopping App
Online Shopping - E-Commerce Platform
Online Shopping - E-Commerce Platform
Feinunze Schmuck Jewelery Online Shopping